Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lage separat strøm forsyning til hhv kjøledelen og fryserdelen i et Miele kombiskap?


Peter111

Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske stort Miele kombiskap. Kjøleskap oppe, og fyser nede. Jeg kunne tenke meg å brukt kjøleskapsdelen til gjæringsskap, og fryserdelen som en ekstra fryser. Er det noen som vet hvordan man får skilt strømforsyningen til hhv kjøleskap og fryser. Da kan jeg koble en temperaturkontroller på bare kjøleskapsdelen. Da kan fryseren stå på uavhengig av temperaturkontrolleren. 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være lett synlig på baksiden. Kompressoren er 99% sikkert en svart "klump" som er litt avrundet i formen og på størrelse med en stor bowlingball. Er det en eller to slike?

Men det vil overraske meg hvis det er to kompressorer. For å spare penger så er produsentene kreative. De bruker en kompressor og har en luftekanal mellom frys og kjøl. I denne kanalen er det et spjeld en kan justere på med en hendel for å stille inn hvor kaldt det skal bli i kjøledelen. Og det er en termostat som styrer kompressoren og hvor kaldt det skal være i frysedelen. Dette er altså normal måte å lage kombiskap på. Det kan jo mot formodning være et skap med to kompressorer du har.......

Edit: Termostaten for kompressoren kan godt stå i kjøledelen. Og det riktige å si er at spjeldet i luftekanalen regulerer forholdet mellom kjøle- og frysedel.

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.