Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Home Assistant og Namron Z-Wave dimmer 400W


Øyvind

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke brukt denne, men generelt så skjønner jeg ikke helt tankegangen bak slike enheter. Med 220v in og 220v ut, så blir det kun en måte å styre "gamle" pærer.  Man kan jo idag få kjøpt alt mulig av 220v pærer ferdig med innebygget smarthus-styring. Man får minst 4 pærer for de 400 kr en slik puck koster, og det gir langt flere lysstyringsmuligheter enn å prøve å stappe en slik puck inn bak bryteren i en allerede overfylt veggboks.

Hadde derimot pucken hatt 220v inn og lavvolt ut, kunne jeg skjønt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt denne, har tenkt at Fibaro Dimmer 2 er mer anerkjent og har valgt disse i stedet. Men jeg liker godt slike enheter, da kan "smarthuset" gjemmes i form av en puck inne i eksisterende brytere, og de som bryr seg mest om lyskildene (les: koner) kan velge ganske fritt på markedet i stedet for å være begrenset til det som finnes av smartpærer. Finnes det noen lyspærer med z-wave innebygd forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Namron og NEXA sine Z-wave brytere. Namron sin er større enn NEXA sine og det blir trangere i boksen, men det går. Jeg bruker Namron sin til å styre utebelysning. Der er det ikke mulig å "bytte pærer".

 

Den vesentlige forskjellen er hvordan den fysiske bryteren kobles til.

 

Jeg synes begge fungerer greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.