Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Qubino dimmer v1 slår seg ikke helt av


panylund

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid hatt en qubino (av mange) koblet til et lys over stuebordet. Det har funket smertefritt til igår når jeg oppdaget at den plutselig hadde begynt å flimre (jeg lurte også på hvorfor det bare var den lampen som sto på og ikke resten av lysene i stua som trigges av samme bevegelsessensor men tenkte ikke mer over det akkurat da)

 

jeg prøvde å øke dimmingen og så da  at den var satt som av i homeseer. så jeg satte den på fullt. den flimret fortsatt så jeg slo av. da gikk den tilbake til det den sto på før jeg slo på fullt som jeg vil anslå er røffly 30% dimmenivå. lavere går den ikke. om jeg slår av i  homeseer eller via bryter på vegg så er det så av den blir. 30% med flimring. har prøvd å ta sikringen vente og slå på igjen men det hadde ingen effekt. Byttet den så med en fibaro dimmer til jeg kan få gjort litt mer testing av den. Noen som har vært borte i noe sånt?

 

kan nevne at det var en dimmbar led pære som sto i og den har stått i et par måneder nå. testet også med en gammel gløde pære for å sjekke at det ikke var selve pæren som hadde fått noe for seg , men den slp seg heller ikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.