Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vet noen om en master/slave-padde med få uttak?


Anbefalte innlegg

For å vise om en forsterker står på eller ikke, har jeg en enkel Biltema-lysdiode i hver sone (noen sitter i høyttaleren, noen sitter i høyttaleruttak på veggen og så videre) som er drevet av en enkel 12 V strømforsyning. De beste forsterkerne har switchet uttak på baksiden, og da plugger jeg det rett inn der. På de andre må jeg bruke en master/slave-padde, så 12-volteren slås på idet forsterkeren trekker strøm (selve pluggen til padda går inn i Nexa-bryteren for den sonen, men jeg vil ikke bare bruke den, for da vil dioden vise at forsterkeren er slått på, selv om den kanskje har strøm, men står av fordi den er slått av med en IR-fjernkontroll ved et uhell). Problemet er jo at de fleste sånne har minst 4 uttak, noen har flere. De tar dermed mye plass, og det blir mye unødvendige greier. Har noen sett en liten av den typen, helst med bare ett slaveuttak? Jeg har ikke funnet det, men det hender jo at noen er bedr til å lete enn meg selv... :11_blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.