Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smart styring av varmekabler på hytta


Lars Erik Jensen

Anbefalte innlegg

SMART STYRING AV VARMEKABLER PÅ HYTTA:

Som dere ser så har jeg varmefolie med digital termostat på alle tregulv(soverom, innegang, kjøkken/spisestue, og stue) og analog termosat på flislagt gang og bad.

 

Det er totalt 7 soner med digital termostat og 3 soner med analog termostat. Termostater til baderommene er utenfor badet(om dette har betydning)

 

Mitt ønske er å kunne kontrollere alle disse via internett, slik at jeg kan justere gulvvarme i hytta hjemmefra.

Hvordan gjør jeg dette enklest? Er det å bytte alle termostaten til Wifi termostater, eks. Micromatic microtemp wifi mwd5-1999?

 

Er det andre løsninger som er bedre? Jeg er ikke veldig teknisk og kan ikke begynne med kode for å få dette til å funke.

 

Åpne bilde for å se mer detaljer.

 

Skjermbilde 2021-11-11 kl. 14.37.24.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nobø har termostater og en app for å styre dette som gir det du ønsker.
I tillegg kan du integrere Nobø systemet inn i Home Assistant hvis du vil lage mer automasjoner enn det Nobø klarer. Men Nobø har rimelig grei styring basert på soner og tidsperioder og dekker det meste sånn sett. Med Nobø kan du også legge inn panelovner hvis du har det.

Link: Nobø Energy Control | Glen Dimplex Nordic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.