Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Høytalere for lyd fra systemet, hvilken løsning?


Salvesen

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan folk løser lyd fra systemet her inne? 

 

Har en rasp. pi 2 som kjører homeseer hjemme, jeg vill gjerne få en høytaler i hvert rom for å få lyd ut av homeseer. Hvordan bør jeg best løse dette? Føler meg litt låst da rasp. pi 2 ikke har blåtann også har jeg ikke kabler rundt om i leiligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange muligheter Jeg bruker sonos med tilhørende HomeSeer-plugin. Mange bruker vel Squeezebox.

Dersom du kjører pi2, er det vel en fil som heter speak.sh eller noe slikt. Det er lenge siden jeg har brukt den, men om jeg husker riktig, dytter homeseer hva en den vil si til speak.sh. Du modifiserer speak.sh slik at den gjør det du vil -- sender til squeezebox, airplay &c.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Salvesen skrev:

Lurer på hvordan folk løser lyd fra systemet her inne? 

 

Har en rasp. pi 2 som kjører homeseer hjemme, jeg vill gjerne få en høytaler i hvert rom for å få lyd ut av homeseer. Hvordan bør jeg best løse dette? Føler meg litt låst da rasp. pi 2 ikke har blåtann også har jeg ikke kabler rundt om i leiligheten. 

Jeg kjører chromecast audio med squeezebox server. Virker bra hos meg. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.