Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

C02-sensor som fungerer med Fibaro HC2 (haster)


RuneW

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om NOE jeg kan bruke til å måle CO2-verdier med (unntatt Netatmo) som fungerer over lengre perioder mot Fibaro HC(2)?

 

Begynner å bli passe lei Netatmo-integrasjonen som klikker jevnlig og er ute etter en stabilt fungerende C02-måler som integrerer direkte med Z-wave og som man kan få tak i i Norge i dag?

 

Har googlet meg halvt i hjel og det eneste jeg finner er dette:
https://www.proshop.no/Smarthus/MCO-Home-CO2-Sensor/2719202

Som for øvrig ikke er på lager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Moskus said:

Sjekket Tronika?

https://www.tronika.no/no/søk?controller=search&s=co2

 

Kan du evt. lage en selv med MQTT-støtte? Man trenger en passende sensor og en ESP32/ESP8266(NodeMCU).

 

Takk for tips! Ser ut til at Tronika har en igjen av nevnte sensor. Ser også at de har en ren sensor uten display (som jeg ikke trenger) for under halve prisen. Det er jo helt perfekt, bortsett fra at den ikke er på lager, selvsagt...

 

 

Gidder ikke bruke ukevis på å prøve å få noe hjemmemekk/MQTT til å fungere. Akkurat når det gjelder dette, så skal det bare fungere og gjøre det stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, RuneW said:

Gidder ikke bruke ukevis på å prøve å få noe hjemmemekk/MQTT til å fungere. Akkurat når det gjelder dette, så skal det bare fungere og gjøre det stabilt.

Kjenner igjen den følelsen. "Kast penger på problemet!" :) 

Bare fordi man kan bygge det selv, betyr ikke det at det er den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21/12/2021 at 14:37, Moskus said:

Kjenner igjen den følelsen. "Kast penger på problemet!" :) 

Bare fordi man kan bygge det selv, betyr ikke det at det er den beste løsningen.

 

Men selvsagt den mest tilfredsstillende løsningen - om det fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.