Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

"Find and bind" Namon Zigbee dimmer


ThoreLen

Anbefalte innlegg

Jeg har 1 stk Namron 400W dimmer og 2 stk Namron 1-kanal bryere som skal brukes som en vanlig trappevender. Jeg prøver å få til dette uten bruk av controller eller hub, hvilket skal kunne gå an ifølge dokumentasjonen. Etter å ha studert bruksanvisningene (som ikke er helt enkle å komme til bunns i)  står jeg nå fast i siste steget i sammenkoplingen. Jeg får riktig respons fra dimmer og brytere ved reset, parring og oppsett av nettverk. Når dimmeren så skal finne og binde bryerne er det plent umulig å få det til med begge to. Den første jeg prøver å binde går greit (4 blink = OK), men nr 2 feiler alltid (2 blink). Dette er uavhengig av hvilken bryter jeg begynner med.  Det er kanskje noe i den mikroskopiske skriften som jeg ikke har fått med meg. Er det noen der ute som har prøvd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
ThoreLen skrev (På 30.1.2022 den 10.07):

Jeg har 1 stk Namron 400W dimmer og 2 stk Namron 1-kanal bryere som skal brukes som en vanlig trappevender. Jeg prøver å få til dette uten bruk av controller eller hub, hvilket skal kunne gå an ifølge dokumentasjonen. Etter å ha studert bruksanvisningene (som ikke er helt enkle å komme til bunns i)  står jeg nå fast i siste steget i sammenkoplingen. Jeg får riktig respons fra dimmer og brytere ved reset, parring og oppsett av nettverk. Når dimmeren så skal finne og binde bryerne er det plent umulig å få det til med begge to. Den første jeg prøver å binde går greit (4 blink = OK), men nr 2 feiler alltid (2 blink). Dette er uavhengig av hvilken bryter jeg begynner med.  Det er kanskje noe i den mikroskopiske skriften som jeg ikke har fått med meg. Er det noen der ute som har prøvd dette?

Jeg har fått det til med to stk 4 kanals brytere. Programmerte først en av bryterne til 4 forskjellige piller.

 

Så trykket jeg 1 og 0-knapp på kanal 1 samtidig til led lyste fast på den første bryteren, trykket en gang på 0-knapp på den første bryteren.

Så trykket jeg 1 og 0-knapp på kanal 1 samtidig til led lyste fast på den andre bryteren, trykket en gang på 0-knapp på den andre bryteren.

Da var begge bryterne på samme nett. Jeg kunne da programmere bryter 2 til de 4 pillene jeg hadde programmert til bryter 1

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.