Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hjelp til å forstå event


JohnMartin

Anbefalte innlegg

Har satt opp 2 event bare for å teste Pushover.

image.png.a1279dddabdbfb914aa9fd0511842f54.png

 

Men oppdaget fort at "Dør låst opp" trigger hver gang selve døren åpnes. Hadde over 60 notifications på mobilen når jeg våknet idag.

Tror kanskje den trigger oftere enn når døren åpnes også. For tror ikke de hjemme har vært så mye ut og inn av huset. :)

 

Når jeg sjekker selve Device som skal trigge, så ble den oppdatert idag tidlig, når døra faktisk ble låst opp.

 

Tror jeg har løst problemet med overivrig trigging av event. Endret bare til "Changes and becomes"

 

Men hvorfor skjer dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, JohnMartin skrev:

Tror jeg har løst problemet med overivrig trigging av event. Endret bare til "Changes and becomes"

 

Men hvorfor skjer dette? 

 

Du har nok funnet riktig løsning. :)

Tipper låsen rapporterer statusen sin hver gang døren åpnes (evt oftere) og når du da bruker «set to» så trigger den hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, ZoRaC said:

 

Du har nok funnet riktig løsning. :)

Tipper låsen rapporterer statusen sin hver gang døren åpnes (evt oftere) og når du da bruker «set to» så trigger den hver gang. 

 

Selv om "last changed" status/tidspunkt til device ikke oppdateres i Homeseer?

 

Ikke at det er så viktig, men prøver bare å forstå litt mer hva som skjer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.