Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

SCRIPT: Hvordan hente en verdi fra en device inn i en event?


ThomasBK

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med å finne script-koden som kan hente en verdi fra en device (i mitt eksempel en virtuell device) som overfører verdien inn i en event?

Se bildene under:

Bilde03.thumb.jpg.f3343df1780fdb1758efc887b92e1574.jpg

Her er to virtuelle devicer, jeg tenker å overføre verdien fra dem begge (altså 15 og 25 som de er innstilte på her).

 

Bilde04.thumb.jpg.668a33ce56089f96151a2abda116697b.jpg

Her er eventen som jeg ønsker å hente inn verdien fra en av devicene over. Istedenfor en fast valgt verdi (her på 21), ønsker jeg å legge inn et script som henter verdien fra Kjøkken1-termostat - Temperatur-dag (i eksemplet 25) inn i eventen her (in i IF-stringen med rød ring).

 

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste er å anskaffe seg Easy trigger pluginen, den kan gjøre denne operasjonen uten script. Ellers må du lage et script som kjører den sjekken du kjører der og så setter en binær virtuell device som sier temp over eller temp under og så bruker du det i eventet ditt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.