Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Halvsmart skjerm/display


Sagnet

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker meg en skjerm i størrelse 7-10 tommer, som skal være på mer eller mindre hele dagen, og vise noen enkle ting som dagens værmelding, og avganger fra T-bane. Kanskje også noen widgets som viser status på utvalgte komponenter hjemme (men det har lavere pri). Finnes det noen skjermer som relativt enkelt kan settes opp til dette?

 

Ser for eksempel på Google Nest Hub, og rimelige Android nettbrett. Kan disse brukes til formålet, og hva finnes ellers av alternativer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg Google Nest hub 2. gen til å vise instrumentbord fra Home Assistant ved hjelp av "casting". Jeg kan veksle mellom ulike instrumentbord direkte fra Google Nest hubben og bildene er dynamiske. Kan også slå av og på brytere, endre temperatursettpunkt, m.m.

Det skal være mulig å vise websider, som f.eks T-banetabeller, men har ikke forsøkt å sette opp dette. 
 

20220618_102635.jpg

20220618_102550.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.