Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sensibo styring Panasonic varmepumpe


Orjols

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er helt ny innen hjemmeautomatisering og ønsker nå å komme igang med det.

 

Har idag en Panasonic varmepumpe som jeg idag kan styre gjennom Comfort Cloud og som jeg har integrert i Tibber og kan styres gjennom der. Ganske fornøyd med det, men irriterer meg att varmepumpens interne føler er pinlig unøyaktig. Setter jeg pumpen på heat og 20grader så er det alt fra 24-26grader i rommet avhengig av værforhold ute. Setter jeg på en varm sommerdag på Cool og 23grader så blir det 19-20 grader om det sola ikke steker for mye den dagen. 
Varmepumpen kan også finne på å fortsatt kjøre på med oppvarming, selv om føleren viser 25grader og jeg har satt den til 22 grader..

 

Har derfor konkludert med att den ikke er noe å stole på da jeg stadig på justere den opp og ned hele tiden og ønsker å gå i anskaffelse av en smartløsning der den eksterne termostaten er den som styrer oppvarmingen og kjølingen fra varmepumpen. 
 

har forstått det slik at Sensibo er en slik løsning, men har ett spørsmål før jeg går i anskaffelse av en slik. 
 

Er det slik att den overstyrer den interne føleren i varmepumpen? Altså viss jeg ønsker att rommet skal ha 23 grader. Den interne føleren viser 25grader, men den eksterne viser 21grader, vil den da fortsette å varme opp til den eksterne føleren senser den satte temperaturen?

 

Det samme gjelder for AC. Om jeg har satt AC til 23 grader, den eksterne termostater føler 24 grader, interne føler 20 grader. Vil den forsette da å kjøle ned til den eksterne føler satt temperatur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orjols skrev (På 31.7.2022 den 12.58):

Er det slik att den overstyrer den interne føleren i varmepumpen? Altså viss jeg ønsker att rommet skal ha 23 grader. Den interne føleren viser 25grader, men den eksterne viser 21grader, vil den da fortsette å varme opp til den eksterne føleren senser den satte temperaturen?

Jeg skal ikke banne på det, men jeg er ganske sikker på at det er slik det fungerer. Det er iallfall slik jeg har satt opp mitt eget til å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.