Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ovner med moderne WiFi?


ness

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe panelovner og er ute etter et merke som takler siste generasjon WiFi nettverk.

 

Etter å ha feilet å koble till en Mill WiFi Socket 2 gen (ett år gammel) til mitt nettverk fra Ubiquiti Unifi Lite 6 router så kontakta jeg support. Og fikk en lang smørbrødliste over ting jeg må deaktivere og gjøre (f.eks. egen SSID for 2.4 GHz nettverket) for å få dette til å fungere. Ikke imponert. Ser at Gen 3 også kun har 2.4 GHz. Har vurdert å kjøpe mill panelovner nå, men jeg tror jeg ønsker å styre unna, dette lover ikke godt.

 

Noen som har anbefaling på ovner som har WiFi som støtter moderne nettverk? Type 5GHz, eller 2.4.GHz som deler SSID med et 5GHz nettverk, o.l.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det kun er 2.4GHz støtte trenger jo ikke å være negativt. Mange nye «dingser» støtter kun dette, og fungerer fint.

 

Selv har jeg UniFi-system og Mill 3. gen ovner. Dette fungerer fint. 1. og 2. gen fungerte absolutt ikke, så de gikk i retur / solgt! Har et eget IOT-nett her som kun er 2.4GHz og det fungerte på første forsøk å legge til alle 3. gen ovner. Har et eget VLAN for disse enhetene sånn at de ikke får tilgang til alt på lokalnettet.

 

Nå sier ikke jeg at Mill er det beste av det beste, men de har løst veldig mye med 3. generasjon, samt noen firmware-oppdateringer som kom tidligere i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.