Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Recommended Posts

Posted

Antar at du ikke ønsker å ha en hub?

Forslag: wifi plug støttet av smartthings (muligens ledvance?).

I smartthings kan du sette opp alt mulig av regler og notifikasjoner.

Jeg har en ledvance wifi  lampe i smartthings som virker veldig bra, men er usikker på hvor bra støtte er for plugger. 

Posted

Jeg tenker å bruke det ifb. observasjon av strømbruk på et spabad, om jeg da i tillegg kan få et varsel om det over et visst tidsrom ikke bruker strøm, er det et stort pluss :P

Smartthings er en Samsung løsning? 

Bruker fra før av Tibber (med pulse), phillips Hue og google Home

Posted

Smartthings er en samsung løsning ja. Men appen og platformen krever ikke noe hardware fra Samsung. 

Mulig en slik kunne gjort jobben

https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/plug-in-produkter/fjernstrombrytere/kontakt-med-energimaler-010720/

Den pluggen bruker SmartLife som også er støttet av smartthings. Jeg kjenner for lite til SmartLife, men det kan jo være at den appen også kan gi de varslingen du ønsker.

Posted

Smartthings ser ut til å ha et bredt spekter av konfigurasjonsmuligheter :)

Mulig jeg bare går for den Nedis-saken å tester det ut, takk for tips 😃

Er forøvrig et enkelt spabad fra Mspa, drar maks 1600W så skal være innafor ifølge denne, (som forøvrig var billigere enn Jula).

Posted
Duplex skrev (1 time siden):

Er forøvrig et enkelt spabad fra Mspa, drar maks 1600W så skal være innafor ifølge denne, (som forøvrig var billigere enn Jula).

OK, da så :)

Men ang. hub har du mange muligheter. Det ser ut til at det er Tuya i bunn, og da kan du bruke stort sett alt. HomeSeer, Home Assistant, Homey, SmartThings, etc. :)

Posted
Duplex skrev (46 minutter siden):

Takk for tips, skal lese meg litt opp på automasjon, virker mer og mer interessant 😃

Det mye gøy som er mulig å få til, og sikkert en del du ikke engang har tenkt på enda! :)