Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Noen som har erfaringer med powersaver.no og "Capasity part of grid tariff" for for å styre VVB og holde seg unna f.eks 5 kWh?


MHR

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp node-red nodene til powersaver for å styre varmtvannstanken etter lave priser, og implementert nodene som er beskrevet her. Er det noen andre som har erfaring med hvordan dette fungerer?

 

Mine korte erfaring er at det for det meste fungerer bra, men har sett en gang at VVB er slått av en hel time når den etter planen skulle være på, og totalt frobruk den timen under 2 kWh. Ellers ser jeg også at den enkelte timer er på noen få stunder, noe som totalt sett gjør at man ikke kommer opp i 4 kWh engang. De fleste andre timene når VVB er på (f.eks på natten) så ligger den like over 4 kWh. 

 

Jeg tenker også å styre varmekabler på 1 eller 2 gulv, men har ikke kommet så langt at det er implementert enda. Jeg tenker da å teste ut Heat Capacitor noden. Noen med erfaringer til dette også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, hflatoey said:

Det er nok den innebygde termostaten i vvb'en som slå av selv om powersaver seier at den skal være på og slik skal det være :)

Jeg var kanskje ikke klar nok i innlegget. Schedule sa den skulle være på, selve smart relet var av, slått av før kl 01 av reduction, og på igjen en stund etter 02 av reset action. Så dette var nok ikke termostaten i vvb:)

 

Uansett, ønsker å høste erfaringer fra andre på generelt nivå rundt powersavee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.