Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Namron Zigbee termostat - firmware oppgradering?


Teknor

Anbefalte innlegg

Har 3x Namron Zigbee termostater for styring av varmekabler. Den første jeg kjøpte er litt ustabil sammenlignet med det to andre. Muligens vil en FW oppgradering løse utfordringen. Ser Elektroimportøren har lagt ut FW på sidene sine, det hadde de ikke gjort før.

 

Noen som har forsøkt seg på en oppgradering her? Er Namron oppdatering støttet av ZHA?

 

Eneste jeg finner av dokumentasjon er:

zha:
  zigpy_config:
    ota:
      ikea_provider: true                        # Auto update Trådfri devices
      ledvance_provider: true                    # Auto update LEDVANCE/OSRAM devices
      salus_provider: true                       # Auto update SALUS/Computime devices
      inovelli_provider: true                    # Auto update INOVELLI devices
      thirdreality_provider: true                # Auto update 3REALITY devices
      #otau_directory: /path/to/your/ota/folder  # Utilize .ota files to update everything else

 

image.png.5204d9d2cbf68bfe95ce008f6b772c0e.png

 

 

https://www.home-assistant.io/integrations/zha/

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmware oppdatering av Namron Zigbee termostatene (4512737) fungerer fint i ZHA.

 

Legg .ota fila som du laster ned fra Elektroimportøren eller https://github.com/Koenkk/zigbee-OTA/tree/master/images/Namron i mappen du angir i otau_directory. ZHA vil etterhvert oppdatere FW. Du kan også trigge en oppdatering med f.eks https://github.com/mdeweerd/zha-toolkit

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @cat0

 

Trenger jeg å legge noe slikt til i config.yaml eller finner Namron og .ota filen hverandre automagisk? HVa er i såfall da xyz i xyz_provider:

 

zha:
  zigpy_config:
    ota:
      ikea_provider: true                        # Auto update Trådfri devices
      ledvance_provider: true                    # Auto update LEDVANCE/OSRAM devices
Endret av Teknor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bare å angi

zha:
  zigpy_config:
    ota:
      otau_directory: /config/zigbee_ota_updates

 

også legger du .ota-fila i /config/zigbee_ota_updates (som hos meg tilsvarer /root/config/zigbee_ota_updates når jeg bruker SSH/scp for å kopiere filer til HA)..

Endret av cat0
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.