Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Spenning til smart ringeklokke


MortenL

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe med en smart ringeklokke. Har sett meg litt rundt, og jeg har lyst på Reolink sin variant, da den vistnok fungerer bra med Frigate. Jeg har en Honeywell ringeknapp og ringeklokke, som gir ut 8V AC (se bilde). Jeg ser Reolink-klokka krever 12-24V AC for å fungere. Bare for morroskyld målte jeg spenningen mellom de to polene med et multimeter, og det ga beskjed om at spenningen var på 16V.

Ser de fleste smarte ringeklokker krever mer enn 8V, noen som har erfaring med å koble smarte ringeklokker på en "vanlig norsk ringeklokke"? Hvorfor i alle dager leser jeg 16V, hvis de stemmer burde jo det holde? Noen som har byttet transformatoren i ringeklokka til en som kan gi høyere spenning?

PXL_20230627_164334934.MV.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenL skrev (På 27.6.2023 den 19.18):

Hvorfor i alle dager leser jeg 16V, hvis de stemmer burde jo det holde? Noen som har byttet transformatoren i ringeklokka til en som kan gi høyere spenning?

 

Husk du leser av tomgangs-spenningen, altså uten belastning. Når ringeknappen betjenes og klokka trekker strøm, går den nok ned mot ca 12V
Så da kan du trygt bruke den videre - og slik jeg tolker trenger du ikke bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
On 27/06/2023 at 19:18, MortenL said:

 

PXL_20230627_164334934.MV.jpg

 

Hei!
Jeg fikk min Reolink Doorbell Wifi idag. Har akkurat samme Honeywell kobling som deg. Jeg koblet til uten å bruke noe "jumper-cable" som fulgte med, og fikk kontakt, alt så bra ut. Men etter at jeg oppgraderte firmware på Reolinken, så får jeg ikke lenger kontakt med Reolinken når den er koblet til via Honeywell ledningene. Jeg får kontakt og alt ser bra ut dersom jeg kobler Reolinken til med stikkontakt-varianten som fulgte med. Ser at den lyser også, men begynner å blinke litt etterhvert. Kan se ut som den er i en loop med at den ikke klarer å starte helt opp. 

Begynner å mistenke at den kanskje får litt for lite strøm.

 

Men det følger med en "jumper-cable" der de viser til at denne kan kobles i Honeywell transformatoren. Men jeg er usikker på hvordan dette skal kobles. Er det mellom 1 og 3 som viser på bildet (blå og oransje), eller er det i den andre boksen, med blå og brun kabel?

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.