Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

N00B-spørsmål om smart dørklokke


storeulv

Spørsmål

Jeg har myst litt på disse Ring smarte dørklokkene, og jeg tror jeg har funnet ut av hvilke modeller som støtter kablet kobling og hvilke som ikke gjør det.

 

Det jeg IKKE blir klok på er om man ved å koble en slik smart dørklokke til eksisterende ringetrafo/bjelle fortsatt vil ha lyd i bjella på samme måte som før. Er det noen som vet?

 

Jeg er ikke avhengig av at det skal være av merket "Ring", men det er de jeg har sett på så langt. Så om noen har tips til andre slike smarte dørklokker som kan monteres sammen med eksisterende trafo/bjelle så er jeg åpen for tips.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Kobler du til eksisterende ringeklokke vil innedelen ringe som vanlig ja. 
Har du en gammel utvendig ringeklokkeknapp fungerer den egentlig bare som ett rele som forbinder en sløyfe med litt spenning til ringeklokken inne. 
Har selv Google Nest sin som fungerer utmerket til å koble til ledningene utvendig og du kan justere tiden den innvendige klokken skal ringe. Altså hvor lenge releet skal være innkoblet. 
Utrolig lett å montere. 


Ring har jeg inge erfaring med. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Har installert en Ring Video Doorbell 3 i dag, og den funker silkefint med eksisterende dørklokke, og med Homey Pro.

Jeg har laget en flow som gir discolys i lampene og talebeskjed på Sonosen når noen ringer på 😊

 

Om jeg skal klage på noe så må det være at triggeren for at noen har ringt på heter "Den generelle alarmen...", og det er ikke det jeg opplever som selvforklarende. Men det er jo appen til Homey og ikke selve dørklokken. Appen er for øvrig community-drevet, altså ikke en offisiell Ring-app, men den funker.

 

Alt i alt er jeg godt fornøyd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.