Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Må jeg ha Homey Pro for å få dette?


kjetilkl

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert litt å bytte fra HS til Homey etterhvert for å få en litt mer brukervennlig løsning, men forstår jeg det riktig at hvis produsenten av enheter jeg ønsker å legge til er på denne listen (F.eks Aqara, Namron, Shelley, Heatit), så er jeg avhengig av community-plugins og derfor ha Homey Pro?

 

image.png.fab17dabacfc1d3c945c0f03f7481960.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjetilkl skrev (På 11.10.2023 den 9.08):

og derfor ha Homey Pro

Hei Kjetil. Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt, men som du sikkert vet så er utstyr som er kompatibelt med Homey Pro enten levert med en app fra produsenten eller fra Community. Du kan gratis sjekke alt som støttes under Homey Pro på siden under. Da vil du se om det er en offisiell app fra produsenten eller en fra en bidragsyter.

Vises slik:image.png.660786e3c24c81f9e38eaaa1030c12d6.png

 

Oversikt hvor du kan filtrere og søke: https://homey.app/no-no/apps/browse/#filter?query=

Endret av MrPilloft
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjetilkl skrev (1 time siden):

Ah! Den var litt mer forståelig ja - takk! Da forstår jeg det slik at alle produsenter som har en app som er merket "Offisiell" kan jeg bruke med en Bridge?

Dette var faktisk overraskende. Jeg har alltid trodd at Bridge hadde samme støtte for apper som Pro, dog med begrensning på antall integrasjoner/automasjoner med mindre man kjøper et abonnement. Men så viser seg altså at det er flere begrensninger enn som så, bla. kan man angivelig ikke styre enheter over WiFi, og som det står her er det få eller ingen community apps som portes fra Pro til Bridge. Denne tråden på Homey Forum bekrefter dette.

Når det er sagt så ville jeg nok uansett ha gått for en Homey Pro om jeg skulle ha valgt på nytt. Bridge er for lettbent og mangler en del CPU og minne til å ta unna når det blir litt volum på automasjonene om jeg forstår spesifikasjonene rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

storeulv skrev (11 minutter siden):

Når det er sagt så ville jeg nok uansett ha gått for en Homey Pro om jeg skulle ha valgt på nytt. Bridge er for lettbent og mangler en del CPU og minne til å ta unna når det blir litt volum på automasjonene om jeg forstår spesifikasjonene rett.

@storeulv For ikke å glemme at du er avhengig av internet, da alt ligger i skyen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

storeulv skrev (29 minutter siden):

Dette var faktisk overraskende. Jeg har alltid trodd at Bridge hadde samme støtte for apper som Pro, dog med begrensning på antall integrasjoner/automasjoner med mindre man kjøper et abonnement. Men så viser seg altså at det er flere begrensninger enn som så, bla. kan man angivelig ikke styre enheter over WiFi, og som det står her er det få eller ingen community apps som portes fra Pro til Bridge. Denne tråden på Homey Forum bekrefter dette.

Når det er sagt så ville jeg nok uansett ha gått for en Homey Pro om jeg skulle ha valgt på nytt. Bridge er for lettbent og mangler en del CPU og minne til å ta unna når det blir litt volum på automasjonene om jeg forstår spesifikasjonene rett.

 

Ja, hm - ligger ikke helt i budsjett å shelle ut 4k for å teste litt for å si det slik 😉 - Den gamle var jo stadig på tilbud til 2490,- men ...

 

Men at du ikke kan styre over wifi er vel kanskje en sannhet med modifikasjoner, da jo de fleste enheter som bruker wifi har egen skytjeneste - antar at de offisielle appene for disse tjenesten integrerer mot denne, og da styres slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjetilkl skrev (36 minutter siden):

Men at du ikke kan styre over wifi er vel kanskje en sannhet med modifikasjoner, da jo de fleste enheter som bruker wifi har egen skytjeneste - antar at de offisielle appene for disse tjenesten integrerer mot denne, og da styres slik....

Jeg antar at du ønsker å styre huset ditt, selv om du ikke har internet? Hjelper ikke med egne skytjenester når nettet er nede 🙂
Å kunne styre huset uavhengig av internet, er etter min vurdering verd noen kroner ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byelektrikeren skrev (På 12.10.2023 den 15.56):

Jeg antar at du ønsker å styre huset ditt, selv om du ikke har internet? Hjelper ikke med egne skytjenester når nettet er nede 🙂
Å kunne styre huset uavhengig av internet, er etter min vurdering verd noen kroner ekstra.

Enig, men ikke 3.3k ekstra 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.