Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[LØST] Mill 2/3.gen panelovn - vise kun romtemperatur?


Bjolliot

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker å vise gjeldende temperatur fra to mill panelovner (en 2.gen og en 3. gen). Er det noen som vet om dette er mulig?

Jeg bruker standard mill-integrasjon(https://www.home-assistant.io/integrations/mill/), men har også prøvd å legge inn alle integrasjonsfilene(https://github.com/home-assistant/core/tree/dev/homeassistant/components/mill) under 'custom components/mill' uten hell.

 

De eneste entitetene som er tilgjengelige er climate.rom og sensor_rom_daglig_forbruk og sensor_rom_arlig_forbruk.

Bildet under viser et kort med entiteten climate.rom:

 

image.png.25a2c71cfdeccb81e012c6a478197d3d.png

Dette kortet er jo både lekkert og nyttig, men jeg ønsker kun å vise verdien 'Gjeldende temperatur' slik at jeg  kan bruke dette i et mini-graph-card eller en tile.

Dette fungerer med alle de andre temperatursensorene jeg har i huset (aqara/hue):

image.png.581351ff70c58fae5dba7571b72866a8.png

 

Alle tips mottas med stor takk! 😊

 

Endret av Bjolliot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bjolliot endret tittelen til [LØST] Mill 2/3.gen panelovn - vise kun romtemperatur?
stigvi skrev (32 minutter siden):


Så attributten heter temperature? Hos mine climate's (som er Nobø ovner) heter de current_temperature og jeg trodde dette var standardisert.

Jeg tror temperature er settpunktet og current_temperature er målt temperatur.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.