Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styring av enkel VBV krets


runeeik

Anbefalte innlegg

Har en separat varmesløyfe som jeg ønsker å styre uavhengig av resten, pga plassering og vanskelig med kabling til Heatit z-water sentralen. Finnes det trådløse aktuatorer som kan motta åpen/stengt signal fra z-water kontrollboksen? Eller er det lurest å gå på direkte styring av kun denne ene kretsen med vannbåren varme? Aktuatoren som står på sløyfen idag er Uponor Vario B, og termostaten som styrte rommet tidligere når den var tilkoblet til z-water boksen er heatit z-temp2.

Dette er i et anneks som har egen fordeler med aktuator i annekset. Varmestrømmen kommer fra hovedsløyfen i hytta, og må reguleres i annekset. Her er det ikke lenger mulig med kablet tilkobling til z-water enheten, slik gamle oppsettet var.

Håper det var forståelig, og at noen kan hjelpe. Optimalt hadde det vært best å kunne bruke de delene jeg har med minimalt ombygging, men skal tåle enkle løsninger om det finnes. Har futurehome som styringssentral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vil tro det. Uponor ventilen eg har nå er 24V. Tenkte for enkelhets skyld å gå over til 230V. 
Planen blir da å kjøre en slik https://www.vvskupp.no/uponor/1090265/uponor-vario-b-aktuator-wgf-nc-230v-1w

og en slik til styring

https://www.elektroimportoren.no/?Article=5430598&Referer=prisjakt&utm_campaign=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_source=Prisjakt


Har veggen åpen enda så får dratt bort et trekkerør og lagt opp kabel mellom termostat og aktuator, så tenker det løser seg på en fin måte.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.