Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan få Namron Zigbee 4 i 1 vridimmer til å fungere med Hue og faktisk dimme opp og ned?


sprettballen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er nybegynner i Homey Pro og kunne trenge litt hjelp med å få Namron Zigbee 4 i 1 vridimmer 4512726 til å faktisk dimme Hue 🙂

 

Jeg har fått til å koble til dimmeren gjennom Namron-appen uten problem.

 

Jeg har fått til å legge til funksjonalitet med AV/PÅ når man trykker inn dimmeren, ved å legge inn 2 enkle flows (Switch button is turned off -> Slå lys av, og Switch button is turned on -> Slå lys på), og disse skrur lyset av/på når jeg trykker inn dimmeren. So far so good.

Jeg har også fått til å dimme opp eller ned ved å bruke en annen enkel flow: (Dimmeren Brightness changed -> Innstill relativt dempingsnivå +10% og Dimmeren Brightness changed -> Innstill relativt dempingsnivå -10%), men her fungerer kun den ene, og det når dimmeren vris både mot høyre og venstre. Jeg forsøkte å slette den ene flowen, men lyset ble da kun dimmet opp uansett hvilken vei jeg vred dimmeren....

Altså: Jeg ønsker å dimme lyset ned når jeg vrir dimmeren mot venstre, og opp når jeg vrir mot høyre. Hvordan får man til dette? Setter stor pris på hjelp her 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg nok, men jeg har tenkt å koble dimmeren til andre handlinger i rommet senere, så tenker at jeg primært ønsker å få dette til direkte fra Homey, dersom det er mulig - men takk for innspill, det kan jo være en nødløsning om det ikke lar seg gjennomføre på annet vis 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.