Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ALEXA - SmarterCoffee Hvordan? HS - IFTTT - Voice Monkey ?


Anbefalte innlegg

Jeg har mange kaffetraktere fra Smarter.
Gen 1 var lett å hacke og dermed lett å styre men gen 2 har kun ett API: IFTTT 😞 

For å koke kaffe fra senga før jeg hadde stått opp ble det laget masse IFTTT triggere og startet dem fra Alexa:

 

Alexa, trigger Make two cups of coffee

Alexa, trigger Make four cups of coffee

osv.

 

Når IFTTT begynte å ta betalt for triggere over 2 stk ble dette gjort om til en start av den forhånds innstillte trakteren med en "Alexa turn on coffee" da dette merkelig nok var en av/på SWITCH som ALexa hadde detektert.

 

Men så sluttet hele greia å virke; Alexa fant ingen switch lengre og så bestemte Amazon seg for å droppe support av IFTTT helt.

I og med at IFTTT er den ENESTE måten jeg kjenner til som jeg kan starte kaffetrakteren på begynte jeg å lete etter omveier.

(Kaffe laget fra senga slik at den er ferig når vi kommer ned om morgenen har VELDIG høy WAF.)


Først trodde jeg at jeg måtte ha full IFTTT abonnement og bet i gresset og tegnet det. Og jada nå kan jeg styre kaffetrakteren fra IFTTT.

 

Men hvordan få trigget IFTTT fra Alexa? Hm IFTTT har HomeSeer som en trigger... teste teste...
NEI Det funker IKKE, dvs noen ganger funker det... noen ganger med en forsinkelse på 2 timer (ja du leste riktig).. men vanligvis ikke i det heletatt.

 

Jeg har alltid ønsket meg at HomeSeer skulle kunne snakke til meg gjennom ALexa og gi meg beskjeder UTEN at jeg hadde snakket til Alexa først. "Nå er posten kommet" eller "Det har slått om til mildvær, ønsker du å skru på varmekabelen i takrenna?" Så da Voice Monkey kom, kastet jeg meg over det. Men igjen.. da det ble en betalt tjeneste sluttet den interessen. (Jeg brure jo skrive min egen skill ti Alexa men det blir liksom ikke noe av.... 😉 )

Men nå ser jeg altså at Voice monkey tilbyr å trigge en IFTTT teneste (så vidt jeg forstår?) så nå har jeg tegnet et fullt abonnement og forsøker å sette det opp. Men jeg finner bare andre veien? (Trigge ALexa fra IFTTT via Voice Monkey)

 

Jeg trenger å trigge IFTTT fra Voice Monkey!

HJELP!

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt på Voice Monkey sine sider i dag og satt opp en WEBHOOK i IFTTT som jeg kan kalle fra en FLOW i Voice Monkey.
Denne kan jeg i sin tur kalle fra en ROUTINE i Alexa.
Så da var kanalen åpnet for å lage kaffe fra senga igjen 🙂


Er litt usikker på hvordan jeg best kan styre antall kopper og slikt på en effektiv måte.

Det logiske er en dialog med Alexa:

Meg: Alexa, make coffee

Alexa: OK, how many cups?

Meg: 6

Alexa: at what strength
Meg: Medium

Alexa: Ok shall I start making 6 cups of medium strength coffe?

Meg: yes

MEN: Jeg vet at kona hater lange dialoger med Alexa så antakelig vis blir det bare:

Alexa, Make 6 cups of coffee

 

Jeg gleder meg til å se på mulighetene til å la Alexa snakke til meg trigget fra en Event i HS uten at jeg har snakket til henne først.

Kommer muligens tilbake med en guide om tiden strekker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.