Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvor god er Fibaro Dimmer 2 på grupper med flere dimmere?


axels

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har i dag en del Shelly Plus i4 (wifi) i huset, koblet til de lysbryterne der jeg ønsker å styre scenarier eller flere lys samtidig. Det funker greit, men er litt sårbart når Homey eller Wifi går ned, og jeg har ikke fått til dimming.

 

Så tenkte å bytte til nye Shelly Wave i4 (z-wave 800) for å løse det problemet.

 

Men da blir spørsmålet, hvor gode dimmerne mine (Fibaro Dimmer 2) til å respondere? Vil jeg fint kunne assosiere tre ulike fibaro-dimmere til en knapp på bryteren, og så kan jeg dimme alle tre samtidig uten noen rare forsinkelser?

Grunnen til at jeg spør er jo at fibarodimmerne begynner å bli ganske gamle, Z-wave 500 chip. Dersom det blir merkbart bedre kan jeg jo bytte endel dimmere til f.eks. Heatit ZM Dimmer som har 700-chip, når elektrikeren uansett skal inn bak bryterpanelene...

Endret av axels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt vanskelig å svare på, men det første du bør sjekke er om Fibaro 2 støtter de rette associations.

 

Jeg har ingen Fibaro 2 Dimmer lenger (byttet ut med Heatit ZM Dimmer), men her er associations for Heatit ZM Dimmer (som forøvrig har Z-Wave 800 chip):

 

image.thumb.png.44c7398f5c747bcfc6e22c375315bb05.png

 

Tror ikke nødvendigvis at det er så veldig stor forskjell på responsen, men generelt er de nyeste produktene bedre.

Endret av OlavT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.