axels Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars (endret) Hei! Jeg har i dag en del Shelly Plus i4 (wifi) i huset, koblet til de lysbryterne der jeg ønsker å styre scenarier eller flere lys samtidig. Det funker greit, men er litt sårbart når Homey eller Wifi går ned, og jeg har ikke fått til dimming. Så tenkte å bytte til nye Shelly Wave i4 (z-wave 800) for å løse det problemet. Men da blir spørsmålet, hvor gode dimmerne mine (Fibaro Dimmer 2) til å respondere? Vil jeg fint kunne assosiere tre ulike fibaro-dimmere til en knapp på bryteren, og så kan jeg dimme alle tre samtidig uten noen rare forsinkelser? Grunnen til at jeg spør er jo at fibarodimmerne begynner å bli ganske gamle, Z-wave 500 chip. Dersom det blir merkbart bedre kan jeg jo bytte endel dimmere til f.eks. Heatit ZM Dimmer som har 700-chip, når elektrikeren uansett skal inn bak bryterpanelene... Endret 15. mars av axels Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars (endret) Det er vel litt vanskelig å svare på, men det første du bør sjekke er om Fibaro 2 støtter de rette associations. Jeg har ingen Fibaro 2 Dimmer lenger (byttet ut med Heatit ZM Dimmer), men her er associations for Heatit ZM Dimmer (som forøvrig har Z-Wave 800 chip): Tror ikke nødvendigvis at det er så veldig stor forskjell på responsen, men generelt er de nyeste produktene bedre. Endret 15. mars av OlavT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.