GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon.no!

Batteri oppdaterin i Homey - Ikea produkter


mr.rs4

Anbefalte innlegg

Hvorfor tar det sÄ lang tid, fÞr en oppdatere batteri prosenten pÄ mine produkter?

Som Ikea her, sÄ har det tatt gjerne 1-1,5 uke. Har ikke fÄtt med meg at det tar sÄ lang tid. Har ikke sett pÄ det tidligere, har bare ladet produktene nÄr gardinene ikke fungerer lenger.

Martin rullegardin ladet mange dager siden...
Er det pÄ noen mÄte Ä fÄ en oppdating, enten via flow eller via manuell oppdatering via Homey app?

Screenshot_20240506_094459_Homey.jpg

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Skrevet (endret)
mr.rs4 skrev (27 minutter siden):

Hvorfor tar det sÄ lang tid, fÞr en oppdatere batteri prosenten pÄ mine produkter?

Som Ikea her, sÄ har det tatt gjerne 1-1,5 uke. Har ikke fÄtt med meg at det tar sÄ lang tid. Har ikke sett pÄ det tidligere, har bare ladet produktene nÄr gardinene ikke fungerer lenger.

Martin rullegardin ladet mange dager siden...
Er det pÄ noen mÄte Ä fÄ en oppdating, enten via flow eller via manuell oppdatering via Homey app?

Screenshot_20240506_094459_Homey.jpg

 

Jeg ser pÄ mine IKEA rullegardiner at de kun sender oppdaterer batteristatus nÄr de "ruller" inn eller ut. Men det skal vÊre mulig Ä sette opp rapporteringsinterval i zigbee, men vet ikke hvordan det gjÞres i Homey.

mr.rs4 skrev (27 minutter siden):

Har ikke sett pÄ det tidligere, har bare ladet produktene nÄr gardinene ikke fungerer lenger.

 

Tips:
Hvis du vil at batteriene skal vare i mange Är sÄ er det lurt Ä ikke slippe de under 40%. Det gjelder alle lithium-ion batterier, enten det er i rullegardin, kamera, mobiltelefon eller bil.

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 hour ago, stigvi said:

 

Jeg ser pÄ mine IKEA rullegardiner at de kun sender oppdaterer batteristatus nÄr de "ruller" inn eller ut. Men det skal vÊre mulig Ä sette opp rapporteringsinterval i zigbee, men vet ikke hvordan det gjÞres i Homey.

 

Tips:
Hvis du vil at batteriene skal vare i mange Är sÄ er det lurt Ä ikke slippe de under 40%. Det gjelder alle lithium-ion batterier, enten det er i rullegardin, kamera, mobiltelefon eller bil.

Takker for svar.

MEN det Ă„ ikke slippe batteriene under 40% pĂ„ de Ikea Fyrtur battereiene er ikke lett 😞 Forbanna dritt batterier. Tror jeg har et par batterier som er mer eller mindre kapput 😞

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

mr.rs4 skrev (8 minutter siden):

Tror jeg har et par batterier som er mer eller mindre kapput

Som engelskmennene sier - I rest my case 😉

Dessverre er lithium-ion dÄrlige til Ä takle lav batterispenning. Det blir ekstra "ille" nÄr de er slik over lang tid. En telefon eller en bil lader en som regel innenfor noen timer.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.