Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvilken RGB-LED-stripe anbefales?


Fredrick

Anbefalte innlegg

Hei dere,

 

Jeg forsøker å forstå meg på jungelen av valgmuligheter her, men ser at specs drukner i lovnader om millioner av farger og synkronisering med musikk osv.

 

Jeg skal ha noen rette, 3-meter lange, led-striper med RGB. De må ha litt kraftig lys, integrere med Home Assistant direkte (altså ikke via sky). De skal helst være enkle å montere og holdbare - ønsker derfor i utgangspunktet å unngå ESP/Arduino varianter selv om det garantert er billigst.

 

Hvilke alternativer bør jeg se på? Er det noen jeg åpenbart skal styre unna?

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bombesikker løsning er Philips Hue Lightstrip Plus V4 LED-list men den koster jo noen kroner. Finnes en mengde rimeligere alternativer og jeg har en del Kina-LED med Fibaro RGB-kontroller og de er jo i en helt annen pris- og kvalitetsklasse... Kina-LEDene har stort sett funket greit i noen år og har vel vært verdt prisen men ikke helt imponert...

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.