Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sync av dimmere Vera plus


Bananfluen

Anbefalte innlegg

Hei! Relativt ny med hjemmeautomasjon.  Sliter litt med å få satt opp Group i Vera plus. Har to stk. Aeotec micro dimmere og vil at de skal fungere slik at hvis en blir slått på, skal den andre bli slått på, og omvendt. Vil også at dimmenivå skal synces. Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner dessverre ikke detaljene i VeraPlus så godt at jeg kan hjelpe deg med å løse det programmeringsmessig, men det burde være mulig med eventer også.

 

Men du kan bruke Association hvis du styrer micromodulene lokalt. Da vil en fysisk knapp kunne styre begge lysene direkte. :)

Her er en video om å sette opp association fra en bevegelsessensor til en lys (absolutt ikke min foretrukne metode, det er bedre å la programvaren gjøre det for da kan man gjøre unntak, endre dim-nivå avhengig av klokkeslett, etc), men prinsippet er det samme:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare være obs på at Association kun fungerer når du trykker på den fysiske knappen koblet til micromodulen. Fra Vera må du fremdeles styre begge separat. Det er helt sikkert mulig å koble dem sammen med automatikk eller scripting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.