Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Scene controller problem


TomB

Anbefalte innlegg

Jeg har et snålt problem med en en Remotec scene kontroller (sånn med 8 knapper) som jeg bruker til litt forskjellige ting. Blandt annet bruker jeg en knapp til å styre events mot en Dimmer2 inne på rommte til sønnen min. Når det er noen minutter siden den er brukt så må jeg alltid trykke en knapp for å få den til å "våkne opp", etter det kan jeg trykke knappen som planlagt. Men det merkelige er at hvis lyset på hans rom står på når jeg dobbelklikker, så skrur det seg ikke av. Jeg må først enkelt-trykke for å late som jeg skrur det på først, og så kan jeg dobbelklikke for å skru det av. Er det noe jeg har misforstått med hvordan events skal settes opp? Se på hvordan jeg har satt opp events under.

 

Jeg har prøvd å sette en AND IF på av-eventen som sier sjekker om status på bryter er NOT OFF, men det hjalp ingenting, da gikk den faktisk ikke av i det hele tatt.

 

scene.thumb.JPG.27796ff8c4c6be98df7318bce4f2806a.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut "changes and becomes" med "was set to".

Slik det er nå, så hvis du f.eks på morran dobbelklikker på knappen, så vil den ha status "scene 008 key pressed twice". Når du da dobbelklikker igjen på kvelden, så endrer den ikke status, for den er allerede "scene 08 key presset twice". Med "was set to" i stedet for "changes and becomes", så trigges eventet selv om verdien settes til den samme som den allerede var. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt, så enkelt var det :)

 

Tusen takk for hjelpen!

 

Fikk fikset opp i masse andre events også da som jeg ikke visste jeg hadde problemer med engang :D

Endret av TomB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.