Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gamle el-billader (CCS som sitter på 32A kurs i privat garasje) ser ut til å ha takket for seg.

Ønsker meg nå en smart el-billader denne gang. Kan noen anbefale en som:

1) Ikke er knyttet til et abonnement.
2) Har en åpen API slik at jeg kan evt. lage mine egne script for å starte/stoppe, sette max effekt og måle forbruk. Jeg har kablet nettverk i garasjen, men WiFi, BT, Zigbee og serieport er mulige interfacer.
3) Bonus hvis det finnes Home Assistant support som følge av 2

Evt. annet jeg bør tenke på med tenke på med tanke på overgang til smart lader?

Skrevet

Det kan se ut som Futurehome Charge er mulig å styre lokalt: 

Den er også integrert i Homey Pro, det taler for at lokal styring i Home Assistant også er mulig.

Selv bruker jeg Easee, men de er så langt avhengig av skytjenester for smarte funksjoner. Det har vært beskrevet planlagt støtte for lokal styring, men det er lenge siden sist det var noe nytt der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.