Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Spørsmål

Skrevet

Hei!

Jeg har en del Ring, Hue m.m. utstyr, og håper å samle alt dette i Home Assistant (HA), samt lage litt mer fancy automatiseringer enn det man kan gjøre i HomeKit. Jeg har ikke brukt HA før. 

1) Jeg tror jeg foretrekker å kjøre HA på en raspberry pi 5 (har raspberry pi-erfaring fra før). Er det noen store fordeler ved å velge annen hub hardware enn raspberry pi? F.eks. HA Green eller HA Yellow, eller annet?

2) For eksisterende utstyr trenger jeg ZigBee og Z-wave-støtte. I tillegg bør jeg vel legge opp til støtte for Matter/Thread. Kan dere anbefale USB-dongler jeg bør skaffe samme med hub-hardwaren? HA Connect ZBT-1 virker interessant, men jeg kan ikke se at den selges i Norge? 

Mange takk for hjelp og tips!

Marve

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet

SD kortene dør etter noen måneder, ikke beregnet til den konstante trafikken, legg til en billig USB disk, Elkjop har en Lenovo 1TB på tilbud til 599kr nå. Så velger du lagring på disken når HA er oppe og går. Da blir SD kortet kun brukt til oppstarten. Jeg oppdaget dette på feil måte for noen år siden kan du si 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.