cozmo Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Noen som har noe erfaring med SIP dørtelefoner? Lurer litt på hva som skal til. Kunne ønsket meg at det ringte i et antall SIP-klienter på android når noen ringer på døra, samt forwarding til mobiltelefon når vi ikke er hjemme. Sett litt på asterix og freepbx, men kjenner jeg mangler litt detaljer på hvordan ting skal syes sammen. Noen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Mener @Moskus bruker freepbx? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Jepp. Og for å være ærlig: Det var ikke bare trivielt å sette opp, iallfall ikke for meg, for jeg kunne så lite om SIP og telefonsentraler fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cozmo Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2017 Giddet å skrive litt om hvilke komponenter du benytter, moskus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Definér "komponent". Tenker du på hardware eller software? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cozmo Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2017 Begge deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Kan ta en kort oppsummering: FreePBX (en eller annen versjon, husker ikke) på en selvstendig virtuell maskin, men kan også kjøres på en RPi. Diverse Cisco-telefoner med SIP Et par andre SIP-telefoner Nevne dørtelefon. SPA-3201 for å kunne ringe ut/inn via Telio-adapteret For hver telefon lager du en (eller flere) extensions. På SIP-klientene rundt omkring bruker jeg to Extensions, en for intern ringing (intercom) med autoanswer på og en for samtaler utenfra (via SPA-3201). Hvis jeg ringer 133 så ringer jeg stua. Ringer jeg 233, så ringer jeg også stua men uten autoanswer. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cozmo Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) Takk for svar moskus. Da har jeg litt mere kjøtt på beinet. Endret 10. mars 2017 av cozmo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.