Decibel Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden Etter noen tyverier så vurderer jeg å skaffe meg kameraer på utsiden av huset. Jeg ser at Elkjøp har gode tilbud på Reolink kameraer, samt pakker med en NVR og kameraer. Smarthuset har vel en del av de samme funksjonene som det man får i en slik NVR? Er det veldig krevende for smarthus-serveren dersom den f.eks skal administrere 4 kameraer? Er det funksjoner jeg vil få med en slik NVR som jeg ikke vil kunne få i fra smarthuset? Valget står mellom en pakke med 4 faste kameraer (2K) + NVR, eller 4 bedre kameraer (4K med PTZ) uten NVR. Noen som har gode råd å komme med her? Jeg bruker Homeseer, men vil tro problemstillingen er den samme for andre systemer. Siter
Evelen Skrevet 24 minutter siden Skrevet 24 minutter siden Du kan kjøre NVR på serveren du kjører annet på, det krever både plass og resurser, ikke nødvendigvis mye. Spørs. En NVR fra Reolink er enkelt og greit, plug and play. Men en ting du burde være obs på: De kameraene som følger med i Reolink's "pakker" med NVR inkludert fungerer ofte KUN med NVR, det vil si at du ikke kan bruke dem selvstendig, eller med andre system uten å gå via Reolink NVR. Så selv om kameraene ser kliss like ut som Reolinks øvrige kamera så er det altså en vesentlig forskjell der. Ville altså kjøpt kamera separat, uavhengig av om du går for Reolink sin NVR eller ei. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.