Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål

Skrevet (endret)

Noen av mine lys, Namron, blir etter hvert utilgjengelige. Modellnr: 3308431, 3802961, 3802962

Home Assistant, ZHA med SMLIGHT SLZB-07 kontroller

Ofte hjelper det å ta strømmen og så på igjen. I verste fall må de kobles inn igjen. Dette er fryktelig irriterende. Hva kan jeg gjøre? Er dette er kjent problem med Namronlys? Jeg har en del Philips og IKEA-lys også. Der har jeg ikke dette problemet.

@Namron - Arne og @Namron - Pål Er det mulig/nødvendig å oppdatere firmware? 

Endret av Helgemor

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet
OlavT skrev (17 minutter siden):

Mest sannsynlig bugs i firmware.

Mistenker det. I grunnen ikke et ukjent fenomen med namron. Ikke så mye jeg får gjort med det selv, bortsett fra å vente på nye versjoner.

• 0
Skrevet (endret)

Tror ikke du er alene om dette, jeg kjøpe inn 14 namron led 3802967, de virket i 24 timer ca så begynte de å blinke i ett sett og da jammet zigbee nettverket så det var umulig å gjøre noe i Zigbee2mqtt konsolet. ..

Eneste muligheten var å ta strømmen,  har ikke forsøkt å legge de til igjen.

Home Assistant - Conbee2 - z2m 

Endret av Superzite
  • 0
Skrevet (endret)

Hei, jeg har selv problemer med Namron sine 3802962 med min HA.

Fikk parret dem kjempe enkelt med Z2M, kan styre dem osv. Men mine disconnecter og reconnecter mer eller mindre hele tiden.

For min del så skapte det så mye problemer når jeg hadde flere led pærer av samme type inne at hele zigbee nettverket fikk problemer.

Har forsøkte å repare pærer, restarte Z2M og HA.

Bruker SonOff og z2m

Usikker hva som skjer her, og jeg finner heller ingen OTA til dem i Z2M.
image.thumb.png.caf7dd686c8b669b8d1113547fe41349.png

Endret av Kenneth
  • 0
Skrevet

Må spørre en gang til: Er det noen fra Namron her? Synes ikke de er særlig aktive. @Namron - Arne @Namron - Pål.

OTA for Namron lyspærer har jeg ennå ikke sett noe av, men det er tydelig at noe må gjøres. For komfyrvakta fungerte det på et vis (vet ikke om det er støttet i Z2M). For panelovner var det elendig. Håper det er blitt bedre der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.