Einar Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hei, Jeg er på jakt etter lysrør med Zigbee eller Z-Wave innebygd. Nesten alt lys i huset er nå styrt av Home Assistant. Så slipper jeg å tusle ned i kjelleren i bare unniken for å skru av lyset. Alt annet lys er erstattet av Philips Hue. Ikea pærene har jeg skrotet, så nå virker dette utmerket. Men så er det lyset i kjelleren da. Der er det bare lysrørarmaturer. Så når jeg trykker "Godnatt knappen" så fortsetter det å lyse. Jeg har funnet Ledvance Smart+ hos VVSKupp.no men tenker å spørre først om det er noen av dere som har brukt disse. Og da helst med Home Assistant Zigbee2MQTT. Og i så fall hva erfaringen er. Siter
Evelen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Ikke svar på spm, men en bedre løsning er vel zigbee bryter Siter
Bjørn Mork Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden nja, erfaringene med lysrørarmatur bak relé er ikke så bra. Som forventet, vil nok mange hevde. Jeg trodde det skulle gå bra med LED-lysrør og overdimensjonerte zigbee-reléer, men det gjorde det ikke. Hjelper ikke så mye at det funker en stund når det til slutt brenner seg fast. Drit i lysrørene. Bytt til LED-armaturer. Siter
Evelen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg har fått tips om at disse (dumme) amaturene er ganske bra. Tenker ha dem selv i kjelleren på sikt. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.