Oyvlil Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hei, For en del år tilbake kjøpte jeg en rekke KD-101 røykvarslere fra Kjell & Company som jeg har koblet opp til Homey via Flamingo appen. Dette har fungert ok med varsel om at røykvarsleren er utløst (litt kjedelig at den ikke varsler hvilket rom, men det har vært en ok løsning). Vi har slitt litt med falske alarmer opp gjennom på disse, som har vært ganske irriterende og når vi i natt fikk en ny falsk alarm på en av varslerne på barnerommet har jeg sett meg lei på dette. Nattens alarm var flask alarm nr. 3 på samme detektor de siste par ukene. Så nå ligger denne uten batteri og gjør ikke jobben sin. Er også svært irriterende at jeg ikke kan nullstille alarmen uten å måtte røske ned detektoren fra taket og rive ut batteriene. Så nå har jakten etter et nytt system begynt. Når jeg først skal bytte ut ønsker jeg å se på litt utvidet funksjonalitet. Trenger opptil 10 stk. på sikt, så en enkelt varlser kan ikke koste all verdens. Viktigste prioritet er at de kan seriekobles opp mot hverandre og fungere uvahengig av om Homey er nede eller ikke. Dernest ønsker jeg muligheten for at de ulike varslerne kan sende varsel til Homey slik at jeg kan se i Homey hvilken av varslerne som løser ut. Med så mange varslere i huset er det en fordel å raskt kunne identifisere hvilken som utløser alarmen slik at vi raskest mulig kan sjekke det aktuelle rommet og nullstille alarmen hvis den er falsk. Om det finnes mulighet til å nullstille alarmen via Homey så er det også veldig fint. Eventuelle andre funksjonaliteter er også en bonus, men det er de to førstenevnte som er viktigst. Har sett meg om etter noen alternativer og lurer på om noen har erfaringer med disse opp mot Homey? Origo fra Housegard er billig og ut i fra hva jeg har sett her på forumet så kan disse kobles opp mot Home Assistant som kan rapportere hvilken som utløses. Gjelder tilsvarende for Homey? Nedis/Trust røykdetektor ser ut som har god integrasjon mot Homey, men klarer ikke å finne ut om disse kan seriekobles. Noen som vet? Nexa FS-558 har funksjonalitet for seriekobling, men er det samme som KD-101 at det kun er hovedenheten som varsler til Homey og man får ikke muligheten til å se hvilken enhet som varsler? Fibaro sin virker ok, men kan denne seriekobles? Aqara har en utgave. Ser ut som den kan seriekobles, men uklart om det er via app/styringssystem eller om det går utenom det X-Sense ser også lovende ut med tanke på pris og funksjonalitet mot Homey, men usikker på seriekoblingsfunksjonalitet Noen som har noen erfaringer? Siter
stigvi Skrevet 31 minutter siden Skrevet 31 minutter siden Oyvlil skrev (53 minutter siden): Så nå har jakten etter et nytt system begynt. Når jeg først skal bytte ut ønsker jeg å se på litt utvidet funksjonalitet. Jeg skulle tro kvalitet og null falske alarmer var første kriterie, men greit nok. Jeg kjenner ikke til noen som gjør mer enn å varsle brann. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.