Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lyse Smartly


Håvardgj

Anbefalte innlegg

Kom over dette: https://www.smartly.no/om-smartly/slik-fungerer-smartly/brytere-og-termostater/

og ble litt nyskjerrig på hva dette var, noen google-søk antydet på at det gikk på z-wave, så jeg spurte lyse hvilken protokoll den gikk på

smartly.png.e73f4c1420129bf4d0f8e1b3db49c753.png

 

så det spørs om jeg ikke blir nødt å anskaffe meg et "multihjul" som det visstnok heter og prøve det ut.

 

noen andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om "Tone" har dekning for å si om det fungerer eller ei, jeg har ikke sett den sertifisert noe sted, men det kan jo ha gått meg hus forbi. :)

Den skal jo kunne styre både lys, temperatur og "er klargjort for lyd".

 

På den annen side er visstnok listeprisen (dvs fra leverandør) over 4000 kr, så kan du legge på distributørens påslag og moms, så begynner vi å få et bilde over hva den koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.3.2017 klokken 9.17, Moskus skrev:

Jeg vet ikke om "Tone" har dekning for å si om det fungerer eller ei, jeg har ikke sett den sertifisert noe sted, men det kan jo ha gått meg hus forbi. :)

Den skal jo kunne styre både lys, temperatur og "er klargjort for lyd".

 

På den annen side er visstnok listeprisen (dvs fra leverandør) over 4000 kr, så kan du legge på distributørens påslag og moms, så begynner vi å få et bilde over hva den koster.

derfor det er fint å være elektriker med gode rabatter: ??

2017-03-16_1338.thumb.png.9662a13abf3a567eed4bf6501d28040d.png

 

men dette er pris uten mva og uten påslaget til bedriften. jeg regnet litt på det og ut til meg vil den vel være ca 2000-2500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Håvardgj skrev:

derfor det er fint å være elektriker med gode rabatter: 1f602.png1f605.png

... en utmerket oppsummering om hva som er problemet med å bestille en elektriker i dag. ;) 

 

Et øyeblikk siden, Håvardgj skrev:

men dette er pris uten mva og uten påslaget til bedriften. jeg regnet litt på det og ut til meg vil den vel være ca 2000-2500,-

Hvorfor i svarte £$€$}] kan ikke folk operere med faste priser, istedenfor X kr og trynefaktor-rabatter (eller "forhandlingsrabatter")? :( 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, elektrikere er vel ikke billig, men ettersom hva jeg har hørt, ligger vi på 680,- pr time (+mva?) ut til kunde, med mulighet for rabatt oppå det igjen hvis det er en langtidsjobb.

listepris og ut-pris er et håpløst kapittel. men slik jeg har skjønt det får man bedre rabatter dess mer man handler, (og vi handler mye hos den grossisten).

 

bedriften jeg jobber i har et bittelite påslag for kjøp til ansatt, og litt mer for kjøp til kunde, men mye av det er jo for å dekke inn logistikken med varene, behandling av faktura og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Håvardgj skrev:

listepris og ut-pris er et håpløst kapittel. men slik jeg har skjønt det får man bedre rabatter dess mer man handler, (og vi handler mye hos den grossisten).

Ja, systemet er jo ikke laget for å være gagne kundene, dessverre. Alle mellomleddene skal jo ha betalt. Og helst godt betalt... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.