Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nexa AD-147 og flimring


Venin

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Det står visst i speccen at de dimmerne gjelder for minimum 6W, mens pæren jeg nevnte er 4,4W. På et par nattbordslamper er det viktig at de kan dimmes til sånn 1-10 %, mens disse jeg nå har ikke blir særlig mørke selv om jeg velger 1 % (pluss at de flimrer). Vil en >6W pære kunne dimmes mørkere enn en 4.4W? Akkurat nå har jeg en halogenpære som fungerer optimalt, men vil jo helst bruke LED.

 

Et alternativ er å gå for Milight-pærer og styre dem via RFLink. Da skal man etter sigende også kunne se status på om de er på eller av. Ser at en 4W RGB GU10-pære koster omtrent en hundrings. Ved innstikkmodul (som AD-147) er det jo ikke særlig aktuelt å bruke bryter på veggen, så kan man jo like gjerne ha teknologien i pæra tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Venin skrev:

Akkurat nå har jeg en halogenpære som fungerer optimalt

 

Keep it simple.

 

 

Erfaringsmessig er dimming av LED meget komplisert. Man må finne en pære (driver) og en dimmer som passer hverandre, uten at man kan finne ut av det bare med å lese spesifikasjoner.

 

Klart, noe kan man sjekke slik som at pæren sitt forbruk (W) matcher det dimmeren klarer, men prøving og feiling er det som gjelder her.

 

Selv bruker jeg halogenpære på soverommet å LED ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.