Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Device graphics


panylund

Anbefalte innlegg

Da har jeg (snart) tid til å leke litt med homeseer og litt diy igjen.

Jeg har nå tenkt å sette opp en raspberry pi med 26ish temperatur sensorer og 12 brytere for å monitorere gulvvarmesystemet  eller vel mer bestemt vannet i systemet. Geeken i meg skulle gjerne hatt digitale strømningsmålere på alle kurser også men det får bli senere om i det hele tatt ( det er jo strengt tatt ikke viktig når systemet er av typen av/på )

 

Men posten her handler ikke om det men om hs delen av det. Dette gjør jo at jeg må opprette fryktelig mange virtuelle devicer og det er den biten jeg vil ha råd om.

Selve opprettelsen av en device er jo enkel og grei, men når jeg må sette range graphics etc etc på alle temp devicene begynner det å bli tidkrevende.

Er det noen måte å duplisere en virtuell device på? eller kopiere graphics range settings så jeg kan slippe å sette opp det for alle de 26 målerne? 

Kort fortalt er vel spørsmålet: er det noen enkel måte å lage mange virtuelle devicer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja er vel lett å overse. er ikke den menyen jeg er i oftest akkurat.

 

Kan da også spørre om det er noen måte å kopiere graphics ranges og sånn fra andre eksisterende enheter da? er man lat så er man lat:p

og da hadde jo oppsettet blitt likt på de virtuelle målerene om det er på de i bevegelsessensorene etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.