ZoRaC Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Kan jeg på noen måte hente ut status "label", hvis DeviceString også er satt? Tenker at i stedet for "0" og "100", så får jeg "Off" og "On". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 hs.CAPIGetStatus(deviceRef).Status Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 Et øyeblikk siden, Moskus skrev: hs.CAPIGetStatus(deviceRef).Status Nei, den returnerte string'en... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Da må du iterere deg gjennom CAPI-verdiene, og hente ut .Label som hører til verdien. Function GetLabelFromCAPI(ByVal devRef As Integer, ByVal value_to_find As Double) As String For Each cc As HomeSeerAPI.CAPIControl In hs.CAPIGetControl(devRef) If cc.ControlValue = value_to_find Then Return cc.Label Next Return "Fant ikke CAPI.Label! :(" End Function 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 4 timer siden, Moskus skrev: Da må du iterere deg gjennom CAPI-verdiene, og hente ut .Label som hører til verdien. Function GetLabelFromCAPI(ByVal devRef As Integer, ByVal value_to_find As Double) As String For Each cc As HomeSeerAPI.CAPIControl In hs.CAPIGetControl(devRef) If cc.ControlValue = value_to_find Then Return cc.Label Next Return "Fant ikke CAPI.Label! :(" End Function Funket som bare det! Bortsett fra et den devicen jeg skulle hente fra var en BLLAN-device og den er "status only" og ikke mulig å endre til "control", så der funket det ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 10 minutter siden, ZoRaC skrev: Bortsett fra et den devicen jeg skulle hente fra var en BLLAN-device og den er "status only" og ikke mulig å endre til "control", så der funket det ikke... Det skal vel ikke ha noe å si. Jeg trodde en CAPIControl er samlingen av de som kan både være en status, en kontroll eller begge deler. Kan du ta et screenshot av "Advanced" og "Status Graphics" tab'er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 25 minutter siden, Moskus skrev: Det skal vel ikke ha noe å si. Jeg trodde en CAPIControl er samlingen av de som kan både være en status, en kontroll eller begge deler. Jeg prøvde en WriteLog inne i løkka, men den printet aldri. Med en vanlig bryter så funka det. 26 minutter siden, Moskus skrev: Kan du ta et screenshot av "Advanced" og "Status Graphics" tab'er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Rart! Hva får du med: hs.WriteLog("Count test", "Count: " & hs.CAPIGetControl(devRef).Count) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 2 timer siden, Moskus skrev: Rart! Hva får du med: hs.WriteLog("Count test", "Count: " & hs.CAPIGetControl(devRef).Count) Exception has been thrown by the target of an invocation.Attempted to access a missing member. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Faen. Jeg glemmer at Linq extensions ikke finnes i HS-kompilatoren.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.