Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ny i hjemmeautomatikk, trenger litt hjelp med ZeeS2


mikalj

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettop startet med hjemmeautomasjon og har litt trøbbel.

Har kjøpt inn en hometroller ZeeS2, og gått igjennom oppstartsbiten.

Det viser seg nå at interface internal hikker og skaper trøbbel. Hva er egentlig interface internal?

Har deaktivert interfacet, men lurer på om det går fint å slette det helt uten at hele Zee krasjer?

Alle devices kjører jo på UZB uansett...

 

Lurer også litt på hvor mange enheter kjører dere på deres ZeeS2 ?

Jeg har 135 devices... kanskje for mange for lille Zee ?

 

 

Screenshot 2017-04-08 at 19.49.31.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, mikalj skrev:

Hva er egentlig interface internal?

Det er et interface som tidligere fulgte med. Fikk du med en UZB1 eller ikke med din?

Hvis du fikk med en UZB1 kan du fjerne både nettverket og interfacet som tilhører "Internal". :)

 

17 timer siden, mikalj skrev:

Lurer også litt på hvor mange enheter kjører dere på deres ZeeS2 ?

Jeg har 135 devices... kanskje for mange for lille Zee ?

Antall devicer er ikke så nøye, men antall noder betyr mer. Erfaringsmessig begynner Zee2'en å slite når du passerer ca. 50 noder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Moskus skrev:

Det er et interface som tidligere fulgte med. Fikk du med en UZB1 eller ikke med din?

Hvis du fikk med en UZB1 kan du fjerne både nettverket og interfacet som tilhører "Internal". :)

 

Antall devicer er ikke så nøye, men antall noder betyr mer. Erfaringsmessig begynner Zee2'en å slite når du passerer ca. 50 noder...

 

Hei

 

Fikk med UZB1 ja, så den installerte jeg manuelt etter oppskrifta.

Flott at den tar opptil 50 noder, da klarer jeg meg nok med Zee'en en stund :)

 

Ser ut som jeg har funnet ett av problemene jeg har hatt, med at nettverket stopper opp.

Aeotec light bulb, med RGB farger. Tok den ut av nettet og da stabiliserte alt seg..

Er det noen kjente bugs med disse? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, mikalj skrev:

Er det noen kjente bugs med disse? 

Nei, ikke som jeg har sett. Men jeg ser ikke alt. ;)

 

Men ting du kan sjekke er om assosiasjoner er satt rett og at det ikke er noen urimelig korte poll-tider satt opp. Poll-tider på under 5-10 minutter bør man absolutt unngå hvis man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.