Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Bruke eksisterende veggbrytere


anaxyd

Spørsmål

Heisann!

 

Jeg ser det finnes egne z-wave brytere (f.eks denne), men jeg kunne tenkt meg å brukt eksisterende bryter istedet. Er dette mulig med f.eks et Fibaro relay?

 

Viktig å merke seg, at dette skal ikke ha noen last/load, kun fungere som trådløs bryter til belysning under kjøkkenskap. (dette styres med en Fibaro RGBW)

 

Noen som vet om det går an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Du kan koble til en fibaro dimmer 2 (eller andre dimmere) uten å koble til lys på din eksisterende bryter, for så å styre RGBW modulen din via associations. Lasten kan man koble på en dimmer for å unngå flimring ved dimming, men dette er vel mest vanlig ved små laster. Siden du ikke skal koble lys på i det hele tatt, vil jo ikke dette være et problem. Husk impulsfjær.

 

Den wall-C module er vel mer tiltenkt plasser der man ikke har lagt opp strøm, da den kan festes rett på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Se der ja. 

 

Har koblet flere av disse uten last for inkludering i nettverket uten problemer, men kontinuerlig bruk har jeg ikke testet. 

Det beste er jo å ta kontakt med fibaro for å sjekke dette, ellers så finnes det flere produsenter som kan undersøkes. Feks nano dimmer til aeotec ser ikke ut til å ha dette kravet (ved en rask kikk over manualen).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.