Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kamera til Vera


Bananfluen

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter det samme som deg, og har funnet Fosbaby. Om det er nødvendig med de "skreddersydde" løsningene er vel diskutabelt. De to ulempene jeg kan se er at det kun er i 720p og at det krever noe koding for å få bevegelsessensoren til å fungere. Noen andre med erfaring på Fosbaby? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

720p er mer en høyt nok til å registrere det viktige på et barnerom.

 

Jeg har slike kameraer. :D

Bytter til vidvinkellinser.

sku_6019_1.jpg

 

Fordelen er at de er små og vesentlig lettere å plassere enn store, stygge kameraklumper. Ulempen er at man må strekke ledning frem til plasseringssteder, OG (kanskje den største) man må ha en egen boks som digitaliserer bildet. Jeg bruker Axis 2400+ og IP9100A. Ingen av disse gir HD eller ekstremt høy FPS. Men etter min vurdering er det heller ikke nødvendig i de fleste situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabel er nok ikke aktuelt. Skal ha flere kamera etterhvert også. Hva med D-link kameraene da tro? De er jo noenlunde fornuftig priset men da er man kanskje avhengig av mydlink osv.. Har ikke satt meg så veldig inn i kameraer ennå, så får forske litt mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.