Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

2 kontrollere til 1 lyskilde


Squirrel

Anbefalte innlegg

Husker jeg begynte å nevne dette problemet i en annen sin tråd, tenkte jeg skulle lage en egen en.

 

Problemet er som følger: Jeg bruker to aeotec wallmotes. Begge har jeg satt opp assosiering mot en fibaro-dimmer-lys. Et klikk på en wallmote-knapp, skrur av eller på lyset. Problemer kommer når jeg bruker 2! Når jeg skrur lyset på med den ene wallmoten, må jeg trykke 2 ganger på den andre wallmoten for å skru av. Eller motsatt.

Mine tanker: Det virker som at når jeg skrur på lyset med den ene wallmoten, så "vet" ikke den wallmoten at lyset er skrudd på, så den sender en ny "on-command" når jeg trykker. Neste trykk blir en "off-command" slik at lyset går av. Ting oppdaterer seg korrekt i homeseer.

 

Problemet er reproduserbart et annet sted i huset. Trappelyset styres av S1 på dimmeren, og fra S2 på en annen dimmer. Samme problem. Skru av eller på flere ganger med samme knapp fungerer, men skrur jeg av/på med den ene knappen, må jeg trykke 2 ganger på den andre knappen for at noe skal skje.

Igjen, akkurat som at en knapp/controller ikke sender en "toggle-command" til lyset, men annenhver on og off-command hver gang man trykker?

 

Noen andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.