Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Enheter med både EU og USA frekvenser


ivabjo

Anbefalte innlegg

Hei,

Er ny på forumet og relativt ny på hjemmeautomasjon (automatiker av yrke).

Har en Ras Pi3 med Razberry kort, men foreløpig ingen tilkoblede enheter. Var inne på ebay for å se om det var noe interresant og fant denne PIR'en

Slik jeg klarer å lese det så snakker denne både med EU og USA frekvens, er det et problem å installere slike enheter i Norge?

Det er veldig mye lavere pris på disse kontra i Norge, andre som har erfaringer med å kjøpe "billige" produkter fra Ebay?

Ser også at det selges slike billige aktuatorer som ligner veldig på Fibaro sine til halv pris og under et annet merke. Noen som har prøvd disse før? Er skeptisk til å sette inn billige kopier i stikkontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ivabjo skrev:

Slik jeg klarer å lese det så snakker denne både med EU og USA frekvens, er det et problem å installere slike enheter i Norge?

SÅ lenge du har en EU-enhet, så burde det gå bra.

 

35 minutter siden, ivabjo skrev:

Det er veldig mye lavere pris på disse kontra i Norge, andre som har erfaringer med å kjøpe "billige" produkter fra Ebay?

Hvis du kikker litt rundt på forumet her så advares det mot plugin-moduler som er "kina-produkter". Brann er en absolutt reell fare.

 

For batteridrevne enheter så er vel imidlertid faren betydeling mindre.

 

36 minutter siden, ivabjo skrev:

Ser også at det selges slike billige aktuatorer som ligner veldig på Fibaro sine til halv pris og under et annet merke. Noen som har prøvd disse før? Er skeptisk til å sette inn billige kopier i stikkontakten.

Jeg hadde ikke brukt i det hele tatt. Ikke engang om jeg fikk betalt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar.

Sjekket med selger angående den PIR'en, virket som om det var en enhet for USA og en enhet for EU, måtte bare gi beskjed hvilken jeg ønsket ved bestilling.

 

Har ikke planer om å bruke "kina-produkter" på ting som jeg kjører 230V på.

 

Selger/produsent av de billige Fibaro'ene manglet det meste av informasjon på sine nettsider. Kan være produktet er akkurat det samme som Fibaro, men hopper over det for nå ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.