Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Wall Plug feilmelding


JxxxIxxx

Anbefalte innlegg

Jeg har en Fibaro Wall Plug (FGWP-102 ZW5) som styrer en panelovn på 750W. Pluggen er styrt av en SRT-321 termostat og Homeseer.

Da jeg kom hjem i dag stod pluggen å blinket frenetisk i vekslende farger, og det var tydlig at alt ikke var helt normalt.

I HS ser jeg at en av "under-devicene" til pluggen ("Power Management Notification") står med status" Over Current Detected". Det samme finner jeg i HS loggen. Ellers så virket det som om pluggen fremdeles fungerte normalt, jeg kunne slå den av og på. Etter at jeg tok den ut av veggen og satte den inn igjen forsvant blinkingen og den gikk tilbake til normaltilstand.

Dette er andre gangen dette har skjedd i løpet av ca to måneder.

Jeg har googlet en del uten å finne noe om dette spesifikke problemet. Så vidt jeg kan forstå så burde ikke en panelovn på 750W være i nærheten av å overbelaste denne pluggen, ikke en gang i korte øyeblikk i det den slår seg på.

Hvis det er noen som har vært bort i lignende problemstillinger med denne pluggen tar jeg gjerne i mot råd og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Moskus said:

Jeg har bare Wall Plugs til forholdsvis lave laster, til høye laster bruker jeg Aeon Labs sine.

Jeg trodde ikke 750W var en høy last sammenlignet med det denne er designet for, men kanskje jeg skal skifte til en annen type bryter.

 

1 hour ago, Moskus said:

.. men kan det være noe i veien med ovnen..?

Det tenkte jeg også på, men vet ikke helt om det er så mye som kan feile, det er en enkel litt havgammel panelovn, tror ikke det er noe elektronikk i den. I så fall så skjer det tydeligvis bare i et kort øyeblikk, og tydeligvis ikke ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hr Kotelett said:

Er det noen parametere en kan sette for max strømtrekk? At over en satt verdi skal den gi alarm? Tviler på det siden den har en fast rating og eventuelle overskridelser av strømtrekk skal hjemmeautomasjonsprogrammet ta seg av. 

Det finnes en parameter som kan settes som gjør at den slår seg av dersom en satt verdi overskrides, men denne parameteren er ikke aktiv (er satt til 0). Da skulle den også ha slått seg helt av, men det gjør den altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, JxxxIxxx skrev:

Det tenkte jeg også på, men vet ikke helt om det er så mye som kan feile, det er en enkel litt havgammel panelovn, tror ikke det er noe elektronikk i den. I så fall så skjer det tydeligvis bare i et kort øyeblikk, og tydeligvis ikke ofte.

Vel, enkleste er jo å koble noe som trekke lite til den og la den stå. Det kan jo selvfølgelig være selve Wall Plug'en også, men da vil du sannsynligvis få svaret på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

21 minutes ago, Moskus said:

Vel, enkleste er jo å koble noe som trekke lite til den og la den stå. Det kan jo selvfølgelig være selve Wall Plug'en også, men da vil du sannsynligvis få svaret på det.

Med en hendelse i måneden i snitt så langt vil det gå lenge før jeg finner ut av dette ☺️

Jeg tenker også at det kan være en feil/bug i plug'en. Jeg hadde et tilfelle tidligere der den rett og slett bare "forsvant" fra nettet, fikk ikke kontakt med den. Måtte melde den ut av HS, resette den og melde den inn på nytt. Det behøver jo forsåvidt ikke å ha med dette gjøre, men det kan være en sammenheng.

Foreløpig har jeg satt opp HS slik at den sender meg en melding med en gang dersom "Over Current" dukker opp i loggen.

De verste feilene å finne ut av er de som bare dukker opp av og til.......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.