Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sensative strips fungerer ikke


Gl1

Anbefalte innlegg

Jeg har installert 3 Sensative Strips, og alle sliter med ukonsekvente statuser. Noen ganger oppdager den aldri at døren blir åpnet eller lukket, men andre ganger så oppdager den ikke at døra er lukket, og dermed står som åpen. Er det andre som har slitt med samme problemet? Bruker Smartthings. Har prøvd å montere magneten på litt forskjellige måter. Med 2-3mm avstand, og med 2-3mm overlapp, men med samme resultat. Legger ved bilder for å illustrere. Det er jo fort 4-5mm avstand mellom undersiden på stripen, og magneten pga glipen i døren, men regner ikke med det skal ha noe å si?

20180219_194923.jpg

20180219_194816.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med 100 open/close-meldinger pr dag en periode. Løste seg med å flytte magneten 1 mm... så det er små marginer!

 

Husker ikke hva de skriver om avstand, men de har en «mynt-test», for å sjekke at det ikke er for trangt i hvertfall... kanskje du må legge to magneter oppå hverandre for å få det nært nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til å fungere litt bedre. Har fungert greit idag ihvertfall. Fant denne guiden etter litt søking, på hjemmesiden til Sensative(selvfølgelig...): https://www.stripsbysensative.com/wp-content/uploads/2017/06/Infogrphic-magnet-positionV2-768x2179.png. Jeg har gjort stikk motsatt, å prøvd å sette magneten så nærme som mulig. Men med en avstand på 5-10mm så ser det ut til å bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.