Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS3 krasjet ustanselig


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Når jeg kom fra kontoret i dag irriterte jeg meg veldig over at garasjeporten ikke var helt stødig, men tenkte ikke så veldig mye mer over det, ikke tenkte jeg mer over at lysene ikke slo seg på når det begynte å bli mørkt heller, men når porten kranglet enda mer senere på kvelden måtte jeg inn å sjekke..

 

Først i HS3, der fant jeg dette:
image.thumb.png.15ee9fcc9206f4877941d6ec23226ee0.png

Ser jo ingen ting som indikerer at systemet går ned, men det viste seg å ha skjedd MANGE ganger..

 

Begynte så å gå etter på serveren, og fant dette;
image.thumb.png.35ab9c93f96802de46c4268e8fe1e297.png

 

Det er forøvrig Jowihue som går igjen både i .NET Runtime og Application Error.

 

 

En ting som er merkelig her er at i utgangspunktet har det ikke skjedd noe som helst nevneverdig på serveren på en god stund - sjekket faktisk tidligere i dag, og da var oppetida på 28 dager..

JowiHue tror jeg heller ikke er oppdatert de siste dagene (men har siste versjon - alt er up to date).

Har gjort èn ting i dag: satt opp VPN på serveren (ja, jeg kjører alt på samme server enda, men en vakker dag om ikke så alt for lenge skal det virtualiseres!), men det gikk jo forsåvidt veldig fint, og det var kun oppsett - rollene var allerede installert, så det var vel knappest noen servicer som ble startet.

 

 

Kjørte en omstart da det var en oppdatering som ventet i Windows Update, og etter det har det igjen vært dønn stabilt, men jeg vil jo ikke at noe slikt skal skje igjen..

 

Er det noen som har noen anelse om hva dette kan skyldes for noe, og hva jeg evt kan gjøre for å forhindre dette? (Kunne forsåvidt klart meg uten JowiHue, men det er igrunnen feil svar å avinstallere/deaktivere den.)

 

Det som var litt interessant er at når jeg googla "jowihue crash", fant jeg denne fra i går: https://forums.homeseer.com/showthread.php?p=1352202
Jowihue er ikke nevnt i tråden, men det var jo litt merkelig at han tilsynelatende opplever det samme som meg, èn dag i forveien..

 

 

 

Endret av bjwanvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, bjwanvik skrev:

Kjørte en omstart da det var en oppdatering som ventet i Windows Update, og etter det har det igjen vært dønn stabilt, men jeg vil jo ikke at noe slikt skal skje igjen..

Kan det ha vært en halvferdig Windows Update som har installert seg, men ikke blitt ferdig?

 

Ser at det kan gjelde andre .NET programmer også. En restart med påfølgende Windows Update løser det stort sett så vidt jeg kan se, det er akkurat som om Windows Update prøver å oppdatere noen .NET-filer som selvfølgelig er i bruk (for HS3 kjører jo). En restart fikser det, men irriterende er det.

 

Jeg har som sagt før, deaktivert automatisk installasjon på HS3-serveren. Den kan laste ned, men får ikke installere noe som helst. Det må jeg da gjøre selv, men jeg slipper slike problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.