Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Dimmer Event virker ikke med ON/OFF


Frankh

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Nexa dimmer (Nexa EYCR-201) hvor jeg sliter med å kunne benytte On/Off i en Event.

Det vil si at hvis jeg setter Off til å være Dim1% og On til å være Dim 98% så virker alt som det skal. 

 

Det jeg ønsker er at når den er av så skal den være Off og på eks. 20%.

 

Eventen i seg selv virker greit slik jeg har den satt opp.

 

Frank

 

 

dimmer.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎03‎.‎2018 den 11.35, Frankh skrev:

Det vil si at hvis jeg setter Off til å være Dim1% og On til å være Dim 98% så virker alt som det skal. 

Hva betyr egentlig dette? Hvis du "setter Off til å være Dim 1%"... det er jo ikke noe du setter noe sted? Eller bruker du "Dim 1%"-kommandoen som "Av"?

 

Er det noen forskjell hvis du styrer dimmeren direkte fra web-grensesnittet istedenfor via et Event?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..Ja jeg så etterpå at jeg hadde forklart meg rimelig dårlig :D

 

Jeg må bruke "Dim 1%" som "Av" ellers vil ikke Eventen virke. Men det resulterer jo i at det er en liten glo igjen i pæra, noe som er veeldig irriterende :P

 

Men setter jeg f.eks. 

Then On

Then 98%

Then 1% (med 3 min. delay)

Then Off

Ja så virker Eventen, men det gir meg en blaff i lysene hver gang dørbryteren eller PIR blir trigget mens lysene er på.

 

Men hvis jeg setter Eventen til å være slik så blir lyset værende på.

Then 98%

Then Off (med 3. min delay)

 

Bilde i første post er slik jeg har satt den for at eventen skal kjøre som "normalt".

I grensesnittet mener jeg dimmeren virker upåklagelig. (er på jobb nå).

Endret av Frankh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.