Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Optimalisering av batteridevicer


Arne Johnny

Anbefalte innlegg

Har du mange nok noder, burde det ikke være et problem. Har du få noder kan det være greit.
 
Men hvor tregt er "tregt"?

Tja, har 70 noder. Og de som er trege bruker kanskje opp i mot 2 sek

Har noen nexa sensorer og der går det momentant. Og de aktiviserer z wave dimmerer som fibaro sensorene også gjør.

De fleste fibaro sensorene har kanskje ett sekund fra de blinker til lyset er på og det kan jeg leve med men når det blir at man kan telle fra det lyset i sensoren til lyset er på er det bare irriterende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å prøve på den eller de som irriterer deg mest.

 

Men i utgangspunktet skal 70 noder være plenty til at du faktisk kommer bedre unna det med å ikke optimalisere hele nettverket. Ha kanskje heller noen få, faste noder som du optimaliserer. Resten fikser Z-wave selv.

 

Det viser seg at Z-wave Plus er kjappere enn å slå opp i en routing-tabell for større nettverk uten dekningsproblemer. Tror jeg gikk fra 2-3 sekunders reaksjonstid til godt under halve sekundet på det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å prøve på den eller de som irriterer deg mest.
 
Men i utgangspunktet skal 70 noder være plenty til at du faktisk kommer bedre unna det med å ikke optimalisere hele nettverket. Ha kanskje heller noen få, faste noder som du optimaliserer. Resten fikser Z-wave selv.
 
Det viser seg at Z-wave Plus er kjappere enn å slå opp i en routing-tabell for større nettverk uten dekningsproblemer. Tror jeg gikk fra 2-3 sekunders reaksjonstid til godt under halve sekundet på det verste.

Jeg har kjørt optimalisering på nettet for ca 1 mnd siden. Jeg regner med det ikke finnes noe måte å «undo» det på. Men at jeg da bare optimaliserer noen strategiske noder og lar det skure og gå så vil det fikse seg over tid eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil teste, kan du ta en backup av interfacet ditt. Når du har gjort det, kan du legge tilbake backup'en du nettopp tok. I teorien skal alt være dønn likt som før, men routing tabellen slettes når nettverket gjenopprettes.

 

Så er det bare å optimalisere noen få noder.

 

Det var dette jeg gjorde. Men du gjør det selvfølgelig på eget ansvar! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil teste, kan du ta en backup av interfacet ditt. Når du har gjort det, kan du legge tilbake backup'en du nettopp tok. I teorien skal alt være dønn likt som før, men routing tabellen slettes når nettverket gjenopprettes.
 
Så er det bare å optimalisere noen få noder.
 
Det var dette jeg gjorde. Men du gjør det selvfølgelig på eget ansvar! [emoji6] 

Veldig bra. Takker.

Holder deg selvfølgelig ansvarlig;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.